• Strategi helt kort
    Strategi er i og for sig en langsigtede plan, hvor virksomheden orienterer sig mod et fælles fremtidigt mål. Målet er ude i horisonten, og kan tage udgangspunkt i et ønske/drøm eller en problemstilling. Strategien eller strategierne danner så rammen omkring medarbejdernes, ledelsens og bestyrelsens arbejde. Så alle i og omkring […]
  • Sælger anno 2021
    En sælger i dag er ikke det samme, som en sælger var for 10 år siden. Det er ganske anderledes, for i dag styre kunden i langt større grad købsprocessen. Det skyldes at vi alle er i besiddelse af en telefon eller en pc, der lynhurtigt kan finde svar og […]
  • Mission, vision og værdier er din virksomheds DNA
    Mission, vision og værdier En virksomhed bør altid definere sin mission, vision og værdier. De kæder de langsigtede planer sammen med de kortsigtede opgaver, og er med til at organiserer en holdbar struktur i virksomheden. Værdierne er DNA´et i virksomheden, og skal som udgangspunkt aldrig ændres, hvor missionen og visionen […]
  • Året 2020
    Til alle vores kunder og samarbejdspartnere. Vi nærmer os slutningen af året, og julen er lige om hjørnet. Vi vil i den anledning gerne benytte lejligheden til at sige tak for det gode samarbejde i løbet af 2020.  Året 2020 bliver et år vi aldrig glemmer, dette år har været helt specielt […]
  • Arbejd SMART, det betaler sig
    Arbejd SMART, det betaler sig Gode og gennemtænkte mål er et stærkt udgangspunkt for, at dit næste projekt bliver en succes. SMART-modellen er et enkelt og smart projektredskab, der hjælper dig til at optimere og motivere dine mål ud fra fem helt grundlæggende kriterier. De fem kriterier danner rammen for […]
  • Nyt udviklingsforløb: Virksomhedsledelse for Ejerledere
    Konsulenthuset Sirhc har et udviklingsforløb for ejerledere, hvor du som ejerleder i mindre eller mellemstor virksomhed får mulighed for at gå i dybden med netop de særlige muligheder og udfordringer, der kendetegner det at være både ejer og leder.     Det er de færreste ejerledere, der etablerer egen virksomhed […]
  • Disse syv dyder løfter dit salg
    Danske virksomheder kan blive tre-fire gange bedre til ny- og mersalg ved at arbejde målrettet med syv salgsudfordringer, det viser højaktuel forskning. Matcher dine salgsmetoder den moderne forbrugers behov og indkøbsmønstre? Hvis ikke, så er du langt fra alene. Der er nemlig enorm forskel på, hvor strategisk danske virksomheder er, […]
  • Omsætningsmix hos B2B virksomhederne
    Ny analyse, der kortlægger danske B2B virksomheders digitale salg viser, at på trods af, at 52% virksomhederne driver digitalt salg, så kommer blot 15% af virksomhedernes omsætning fra digitale kanaler. Analysen viser derudover, at 48% af virksomhederne driver 3 eller flere salgskanaler. På brancheniveau driver engros-/grossistvirksomheder 3-4 salgskanaler og adskiller […]